לפיד: יש כסף בקופה, לא מעלים את מס ההכנסה

    דוד קורצווייל 1 Comment on לפיד: יש כסף בקופה, לא מעלים את מס ההכנסה
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במסיבת עיתונאים שנערכה הערב הודיע שר האוצר יאיר לפיד כי למרות שהממשלה אישרה את העלאת מס ההכנסה הרי שבעקבות המצב במשק מס ההכנסה לא יעלה.

    "שמונה חודשים אחרי מינוי הממשלה וכששה חודשים אחרי העברת התקציב, זה זמן טוב לעשות הערכת מצב מחודשת, ואני מבקש להודיע שהחלטנו לבטל את ההעלאה במס הכנסה שאמורה היתה להיכנס לתוקף ב-1 לינואר הקרוב. אנחנו נלך לממשלה ולכנסת כדי להוריד את מס הכנסה לגובה המקורי שלו לפני התקציב. זו החלטה שנלקחה בזהירות ואחרי דיונים מעמיקים, וזו החלטה שתעזור לנו להתמודד עם העובדה שיש לנו עדיין אתגרים גדולים בהעלאת שיעורי הצמיחה" אמר לפיד.

    למרות שהממשלה אישרה יעד גירעון של 4.65%, מאמינים במשרד האוצר שהגירעון יהיה נמוך יותר מ-3.5%, מדובר בחסכון רק בריביות של מאות מיליוני שקלים. גם בעקבות ההצלחה בתחזיות בגביית מיסים, בין השאר בזכות הרווחים הכלואים מחברות הענק, והוצאות הממשלה היו קטנות יותר מן המתוכנן.

    "אנחנו יכולים עכשיו להתחיל – בזהירות רבה – לעשות שימוש מושכל בפירות השינוי הזה כדי להקל על חייו של מעמד הביניים הישראלי, מפני שהוא זה שמניע את הכלכלה הישראלית והוא זה שמביא את הצמיחה למשק אבל הוא לא מקבל מספיק בחזרה" אמר לפיד.

    "במקביל להורדת המס" הבטיח לפיד "אנחנו נייעל את ההוצאה הממשלתית בשנת 2014 ונוריד אותה בכ-3 מיליארד שקלים כדי להבטיח שההורדה במס הכנסה לא תפגע ביציבות הכלכלית של המדינה. הממשלה יכולה היום להתייעל ולתת את אותם שירותים בפחות כסף. אנחנו יודעים היום לעשות את זה בעזרת הקטנה של הרזרבה התקציבית והתאמה של תקציב הריבית".

    כצעד משלים והכרחי, התחלנו בדיונים עם קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל, ועם יוג'ין קנדל, ר' המועצה הלאומית לכלכלה על שינוי כלל ההוצאה הממשלתי. הכלל הנוכחי מרחיב את הוצאות הממשלה באופן לא פרופורציונלי ואנחנו חייבים לשנות אותו כדי למנוע העלאות מיסים ב-2015. גם את המהלך הזה אנחנו נביא לאישור הממשלה בזמן הקרוב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      יאיר לפיד אין כמוך בעולם והשיב הורדת מסים לכל הדוסים מסים לכל החילנים ולדוסים הית אורה ושמחה וששון ויקר יאיר לפיד אוהבים אותך כולם.
      [במנגינת הרבי שליט"א מלך המשיח]